Kaos med Skånetrafiken

Publicerat: oktober 29, 2013 i Uncategorized

Igår eftermiddag lämnade jag mitt arbete lite tidigare än vanligt eftersom Skånetrafiken meddelat att alla tåg efter kl 16:00 skulle ställas in. Så, det var lika bra att ta första bästa tåg hemåt. Det var dock fler än jag som hade tänkt samma sak… så, det blev verkligen ÖVERFULLT på tåget. Där var till och med de som inte fick plats och snällt fick stå kvar på perrongen när tåget lämnade Lund. Trist! Jag kom dock med… och hann precis hem innan den värsta stormen blåste in över Helsingborg.

Storm17

BIlden ovan har jag lånat från nätet, bara för att visa lite på vad stormen Simone ställde till med igår och i natt. Själv satte jag dock inte mina fötter utanför lägenheten efter att jag kommit hem igår, men det hördes (och syntes) att det blåste rättså bra.

I morse började jag dagen med att kolla upp Skånetrafiken, och på deras app stod det att det tåg jag skulle ta mig med ner till Lund på morgonen skulle gå i tid. Skönt! Så, jag åt min frukost och fixade till mig… och tog mig till Knutpunkten. Men, den informationen stämde ju inte! När jag väl kommit dit stod det där att alla tåg var inställda… vilket appen naturligtvis inte visade. Där stod det fortfarande att tåget skulle gå i tid. Hmmmmmm. Hur som helst… det fick alltså bli ersättningsbuss. Efter att först ha väntat på denna buss ett bra tag, ihop med irriterade resenärer, tog vi oss sedan ner mot Lund. Resan tog ju naturligtivs lite längre tid än vad den brukar… men, TILL SLUT kunde jag gå in genom dörrarna på jobbet i alla fall. Så… nu är jag här… och hoppas att resan tillbaka till Helsingborg i eftermiddag/ikväll kommer att gå lite enklare. Håll tummarna!

För att avsluta med något roligare så tänkte jag bara gratulera MFF till SM-guldet. Som ni alla vet är jag inte något fortbollsfan, men min käre M (bland annat) är ett stort fan av MFF, och naturligtvis lite extra glad efter gårdagens match. Så… grattis, grattis!!

SMGuld

Kommentera

