Lycka

Publicerat: oktober 23, 2013 i Uncategorized

I eftermiddags var jag och lyssnade på en inspirationsföreläsning om lycka med Erik Fernholm.

20131023-163151.jpg

Han berättade till exempel om hur man kan öka produktivitet och prestation med hjälp av lycka (när man mår bra)… och vi fick till och med delta i små experiment för att vi själva skulle se att det verkligen fungerar.

20131023-163924.jpg

Det var en trevlig eftermiddag… och, om inget annat, så har väl de skratt han lockade oss till lite då och då förlängt våra liv med några minuter. 😀

En sak som jag tog med mig är att man inte ska sträva efter olika saker i tron om att de skulle göra en lyckligare. Jag ska alltså försöka sluta att tänka att jag kommer att må bra bara jag får högre lön, nya skor, finare hår, en framgångsrik yrkeskarriär, en man som förstår mig, och så vidare.

Istället ska jag tänka på vad det är som gör mig lycklig… och eftersträva det. När känner jag mig som lyckligast? När jag har människor som jag bryr mig om runt omkring mig? När jag känner mig trygg? När jag känner mig delaktig och meningsfull? Det är ”saker” som är värt något det!! 😉

Kommentera

