Basar

Publicerat: oktober 17, 2013 i Uncategorized

Igår kväll besökte jag min käre M på hans arbete… efter att jag lämnat mitt eget. De hade nämligen anordnat en basar där och barnen sålde allt från lotter, egentillverkade armband, egentillverkade vetekuddar till nacke och vantar, mjölblandning till grovt bröd… till korv med bröd och fika. Jag köpte en påse med mjölblandning och fem stycken armband i olika, men matchande, färger.

20131017-154842.jpg

Fina va???

De hade även två tävlingar som man skulle gissa rätt svar på. En stor glasbruk med kastanjer i och en lång sträng med tandkräm. Jag gissade på 220 kastanjer… och där var 315. Det gick alltså inget vidare! Däremot gissade jag bättre vad gällde längden på tandkrämssträngen. Jag gissade på 170 cm… och den var 172 cm lång. Jag vann!! 😉

20131017-155310.jpg

Min vinst

Det var en trevlig kväll. 😀 Kul att träffa både M:s kollegor och alla barnen… och att se var han håller hus hela dagarna.

Kommentera

