Diabetesögon

Publicerat: oktober 10, 2013 i Uncategorized

Idag har jag arbetat hemifrån. Det är ganska så skönt att kunna göra det någongång då och då… speciellt som man kan ta sig en liten sovmorgon när man gör det. 😉

Anledningen till att jag stannade hemma idag var att jag skulle till sjukhuset och kontrollera mina ögon på eftermiddagen. En gång om året fotograferar de mina ögonbottnar för att se så att jag inte fått fler förändringar i dem. Jag har några små mikroaneurysmer (dock inga blödningar)… men det verkade inte som att där var några större skillnader jämfört med på förra årets foton. Skönt!

När jag sedan skulle gå hem var jag tvungen att ta på mig mörka solglasögon trots att vädret inte var det bästa. Anledningen kan du se här:

20131010-202130.jpg

Eftersom pupillerna vidgas inför fotogaferingen blir man lätt lite bländad efteråt. På vägen hem lyckades jag dock ta några foton på de höstvackra träden (trots att synen inte var den bästa).

20131010-202330.jpg

Mina pupiller är fortfarande stora, men nu ser jag i alla fall igen! 😉

Kommentera

