Helgens förehavanden

Publicerat: oktober 6, 2013 i Uncategorized

Idag är det söndag… och jag tar det LUGNT. Jag har INGENTING inbokat idag, och det känns riktigt skönt. Normalt sett vill jag alltid (eller i alla fall för det mesta) ha saker att göra, men just nu känns det som att jag bara jobbar och jobbar hela tiden… och att jag inte har riktigt ork med att göra en massa.

Jag har dock inte tagit det lika lugnt hela helgen! 😉

I fredags var jag på AW i Malmö med mina vänner M och L. Som vanligt valde vi att ta oss till Fagans, och det blev en riktigt trevlig kväll. Vi hade tur att få ett bord… så, där satt vi hela kvällen (mer eller mindre i alla fall). Har man lyckats med denna bedrift lämnar man inte bordet ifrån sig i första taget!! 😉

Tjejerna drack öl (och åt)… men, eftersom jag inte dricker öl beställdes det en blå drink till mig 😉 :

iPhone 2013-10-06 002

Det enda som blir lite ”negativt” med att lyckas få ett bord är dock att man inte direkt får kontakt med så många andra… som man ju oftast får annars. Men, vi tog en liten svängom på ”dansgolvet” när kvällens band (Banshee Bones) börjat spela och favoriten ”Galway Girl” satte igång… och, då lyckades vi prata lite med några som gjorde detsamma! 😉

iPhone 2013-10-06 003

Jag hade nog kunnat stanna hela natten, men när det är fredag kväll… efter en hel veckas arbete… blir man snabbt lite trött. Så, vi åkte hemåt igen med 00:08-tåget. 😉

Igår, lördag, var jag sedan med min käre M i Kivik och tittade på äppeltavlan på årets äppelmarknad. 😉

iPhone 2013-10-06 013

Årets äppeltavla föreställer Adam och Eva… och informationen säger att 35 000 äpplen av nio olika sorter är uppsatta med hjälp av 70 000 spikar i den. Vilket jobb! Trots att den sattes upp redan till förra helgen var det ganska så mycket människor på plats. Så många att det till och med var lite svårt att hitta parkringsplats. 😉

Innan vi körde vidare till Simrishamn, där vi bara gick en liten runda, var vi även tvungna att äta på Buhres. Det får man ju bara inte missa! Vi åt varsin stekt sill med potatismos… och blev SÅÅÅÅ mätta. Orkade inte ens att köra inom Café Annorlunda, vilket vi hade bestämt sedan innan. 😉

iPhone 2013-10-06 014

På vägen mot M:s föräldrar, där vi fikade innan vi körde tillbaka till Lund, körde vi förbi Tomelilla… och där fanns den söta traktor (som ni kan se på bilden ovan) på en äng. 😉

Kommentera

