Hjääääälp!!!

Publicerat: september 27, 2013 i Uncategorized

20130927-121009.jpg

Under en ganska så lång period har jag pratat om att jag skulle vilja ha en stor världskarta på väggen i mitt TV-rum. Jag har inte aktivt letat efter en sådan, men funderar på att börja göra det. Är det någon som vet var man skulle kunna på tag på t ex en gammal karta som hängt i ett klassrum eller liknande?

20130927-121104.jpg

Det spelar egentligen inte så stor roll hur den ser ut, men allra helst skulle jag vilja ha en karta som ser lite gammal ut (se bilderna). Huvudsaken är att den är STOR!! 😉

20130927-121309.jpg

Någon som kan hjälpa mig???

kommentarer
  1. Annika skriver:

    Sök på världskarta på tradera. Där fanns en hel del posters på äldre kartor.

    Kram

    Annika

  2. Kristina skriver:

    Fundera på om du tycker det är ok att det heter Sovjetunionen o s v eller om du vill att det ska vara en karta som faktiskt stämmer! Köpte en jordglob på second hand, men tänkte inte så långt då… Ska man lära barnen hur det faktiskt ser ut kan det vara en fördel att det stämmer :-).

    Kram Kristina

    • Annelie skriver:

      För min del spelar detta faktiskt inte någon roll. Jag har ju, allra helst, tänkt mig en gammal karta. Alltså, en som verkligen ser gammal ut – och då komer ju länderna inte att stämma. 😉

Kommentera

