Vad har hänt sedan sist?

Publicerat: augusti 13, 2013 i Uncategorized

Ja ha! Då var semestern över för denna gång. Efter nästan 7 veckors ledighet är jag alltså tillbaka på jobbet nu… och tillbaka till min kära dator. 🙂 Därför lovar jag att komma igång med att skriva mer på min blogg också nu.

Det är lite konstigt att allt bara går tillbaka till den strukturerade och ”vanliga” vardagen direkt när man kommer tillbaka till jobbet. Att gå upp tidigt på morgonen igen, att ta samma tåg till Lund varje dag, att sitta framför datorn på jobbet, att titta ut genom samma fönster och att fika/luncha med kollegorna igen känns precis likadant som det gjorde innan semestern. Enda skillnaden är väl att jag känner mig betydligt mer utvilad och nöjd/glad än innan… efter en mycket bra sommar! 🙂

Det har ju hänt en hel del sedan jag skrev sist: jag och min käre M har bland annat varit både i Skanör/Falsterbo och på Bornholm. Vi har även besökt några av mina/våra vänner (för trevliga umgängen) samt haft en lika trevlig grillkväll i goda vänners sällskap i hans föräldrars hus.

Vänner

Dagar med kompisar har jag mestadels tillbringat på stranden, där vi har solat och pratat. Men, naturligtvis vi har varit ute och ”festat” lite också – både i Malmö och i Helsingborg.

Jag och min kompis M tog cyklar med oss på färjan mellan Helsingborg och Helsingör… och cyklade sedan till Louisiana och gick på utställningen där. 

Jag och M

CykelÖnskanI fotot ovan hänger vi våra önskningar i det önsketräd som fanns där. Vad vi önskade??? Det berättar jag naturligtvis inte! Det är hemligt!! 🙂

Dessutom travade vi runt i hela Louisianas trädgård för att titta på de stora tuttarna som fanns där 2010. Men, de måste vara flyttade, för vi hittad dem inte. Så, istället fick vi köpa varsin ”tutte” till fikat istället! 😉

Louisiana

Dagen efter cykelturen i Danmark var vi sedan och besökte den där STORA affären i de Halländska skogarna som alla pratar om. Tyvärr fick vi dock inte se/träffa varken Morgan eller Ola-Conny… så, lite besvikna var vi allt!! Eller inte…! 😉

M

Jag var väldigt nöjd med mina inköp. Köpte nya påslakanset och lakan, badlakan och handdukar, en liten resväska och en massa inredningsgrejor i vitt. Däremot köpte jag inte så mycket kläder, endast några par trosor och strumpor.

Naturligvis finns det MYCKET mer jag skulle kunnat skriva om, men nu har ni i alla fall fått en liten uppdatering. Nu siktar vi framåt istället!! 😀

Kommentera

