Lördag i Köpenhamn

Publicerat: juli 9, 2013 i Egna inköp, Kläder, Resor

I lördags var jag med sex stycken härliga vänner i Köpenhamn. Det blev en mycket lyckad dag med lite shopping (jag), god mat och dryck, en massa prat och finfint väder.

Vi gick längs Ströget mot Nyhavn, men gick faktiskt inte in i så många affärer på vägen. Inom Zara gick vi dock… och naturligtvis hittade jag en tröja och en kofta på rean.

20130709-131354.jpg

129 kronor styck var ju helt OK pris… tyckte jag. 🙂

Lunch åt vi på Royal Smushi Café… där de flesta av oss åt just smushis (små smörrebröd). Mycket trevligt ställe som jag absolut kan rekommendera.

20130709-132119.jpg

Därefter satte vi oss på uteserveringen som finns allra, allra längst ut mot vattnet i Nyhavn och drack kallt vitt vin i solen… och pratade på! Vilken härlig dag det var! 😀

20130709-132249.jpg

Innan vi åkte hem åt vi även middag på en italiensk restaurang… och där blev det kött med krämig svampsås och grönsaker för min del. Mums.

Kommentera

