Första kvällen i ”frihet”

Publicerat: juni 20, 2013 i Uncategorized

Idag var, som sagt, sista dagen på jobbet innan semester. Det kändes alltså rätt så härligt när jag stod och väntade på bussen ner till stationen… i solen… trots att bussen var nästan 10 minuter försenad.

Att tåget mot Helsingborg sedan var nästan 35 minuter försenat var väl inte så kul… men, det var ju varmt och solen fortsatte att skina! Så, det var ju helt OK ändå. Passade på att ringa hem till mina föräldrar och önska dem en trevlig midsommar medan jag väntade!

När jag till slut kommit hem tog jag mig till Fria Bad, där min kompis M hade lagt sig på stranden. När jag kom dit hade dock solen försvunnit bakom en massa dis, så det blev inte så mycket solande. Istället drack vi lite kaffe! 😉

20130620-223421.jpg

Vår kompis H tittade också förbi en liten stund… och vi bestämde då att det faktiskt hade varit gott med varsit glas vin (eller liknande). Så… några timmar senare träffades vi igen (vi tre + vår kompis L)… och tog oss till Hamnpaviljongen.

20130620-223720.jpg

Ja, det var absolut en bra början på årets semester!! 😀

Kommentera

