Sommarutflykt med jobbet

Publicerat: juni 12, 2013 i Uncategorized

Igår var jag på en sommarutflykt med jobbet. De visade på TV (på morgonen) att det skulle bli en varm och solig dag, men eftersom man ändå aldrig kan vara säker så tog jag på mig en lång klänning. Jag tänkte att den kunde passa i vilket fall som helst. 😉

Jag

Vi åkte från jobbet kl 11:45 med en buss från min hemstad…

Buss

… ihop med känd guide i form av Jacques Schultze, som berättade spännande historier om de olika ställen och byar, i Lunds omnejd, som vi åkte förbi. Det är andra gången jag hör honom berätta om personer och händelser i Skånes historia… och det är alltid lika spännande. Jacques är en mycket duktig berättare!

Jacques

Efter ett par timmar i bussen… och ett stopp på vägen (se ovan)… hamnade vi sedan på Eslövs Golfklubb där vi intog en sen lunch (som för övrigt var mycket god).

Golfkrog

Efter maten hoppade vi glatt på (den varma) bussen igen… och drog vidare på den skånska landsbygden. Till slut hamnade vi på Svenstorps Gods där vi intog kaffe och jordgubbstårta medan friherre Nils Gyllenkrok berätta om både godsets (Svenstorp och Björnstorp) historia och om dess framtid. Även denne man var mycket underhållande att lyssna på. 😉

Svenstorp

Svenstorp

Efter denna fikastund bar det sedan av ”hemåt” mot Lund igen. Klockan 17:00 ca var vi framme vid jobbet… och sedan var det bara att ta sig hemåt (på riktigt) med Öresundståget. Det var en mycket trevlig dag! 😀

 

Kommentera

