Innehållsrik helg

Publicerat: juni 10, 2013 i Uncategorized

Ja, det var den! Helgen som gick var väldigt innehållsrik. 😀

I fredags, efter jobbet, körde jag och min käre M till Nova Lund för att shoppa lite. Där köpte jag en skjorta till min pappa (som fyllde år igår) och en bok till mig.

20130610-121637.jpg

Eftersom jag har bott i Florens i två år (länge sedan) tyckte jag att originalet var mycket finare än den svenska översättningen… så, det fick bli boken på engelska istället för på svenska. 😉

När vi var färdiga där körde vi sedan till Växjö för att besöka M:s kompis E och hans familj. E:s sambo A, och deras son H, hade precis fyllt år… så de hade bjudit in oss på grillkväll. God mat och trevligt sällskap är alltid en god kombination. 😉 Vi spelade bland annat spelet ”Med andra ord”… och det kan starkt rekommenderas om man gillar sällskapsspel. Riktigt kul!

På lördagen körde vi sedan tillbaka till Lund… och hann se lite på bröllopet mellan Madeleine och Chris innan vi skulle vidare.

madeleine-chris-3-scanp

Precis som alla andra har jag haft en del åsikter om denne man (varför man nu ska ha det när man inte känner personen i fråga): undringar om varför prinsessan väljer en sådan stel man, att han ser elak ut, och så vidare. Men, jag måste säga att jag ändrade mig i lördags. Så mycket känslor han visade! Det var härligt att se!

Därefter bar det av på ytterligare kalas, denna gång hos M:s syster J – som fyllde år. Det bjöds på grillat… och sen var vi ju även tvungna att besöka deras lilla inredningsbutik en stund. Jag köpte te till min pappa, ett doftljus och en glasburk (som jag ska ha i köket). Tyvärr glömde jag att fotografera – så jag får återkomma med bild en annan gång.

Igår var det sedan pappas tur att fylla år… så, lite i 10 igår förmiddags åkte jag mot föräldrarhemmet. Jag gav honom skjortan och teet… och jag hoppas att han blev nöjd. Senare kom även farmor, farbror och faster dit… och det bjöds på både middag och kaffe med tårta ute i solen. Så härligt!

Ja, det var min helg det! Tre kalas på tre dagar! Inte illa! 😀

Kommentera

