Nä, men…

Publicerat: maj 17, 2013 i Egna inköp, Kläder, Resor

… oj… vad länge sedan det var jag skrev något här. 😦 Det är ju nästan lite pinsamt. De senaste veckorna har verkligen varit helt fulla med antingen ett par dagars semester eller JOBB. Snacka om att det varit full rulle. Men, idag känns det som att det börjar gå på rätt håll igen! Litet andningshål ett par timmar kanske!?!

Vad har jag gjort sedan sist då?

Jo, för två veckor sedan var jag och min kompis M på en kort semester (fyra dagar/tre nätter) i Venedig. Det var jättetrevligt! Vad härligt det är att komma iväg lite… och ta sig bort från det vardagliga livet en stund… även om det bara är för ett par dagar.

Venedig 120Här sitter vi i solen vid Canal Grande och har det bra. 😉

Naturligtvis gick vi runt och kollade på alla sevärdheter (Rialto, Markusplatsen med Dogepalatset och Suckarnas bro, Canal Grande, med mera), men mestadels tog vi det väldigt lugnt. Satt ner och tittade på folk i det fina vädret, drack caffe latte, cappuccino, Aperol spritz, prosecco och annat vin, åt gott och shoppade en del. Det var härliga dagar! 😀

Venedig 103
Cappuccino och caffe latte med hjärtan på 😀

Venedig 109
Gratis fördrink på en restaurang i form av Aperol Spritz 🙂

Shoppingen som gjordes resulterade i följande:

Kläder
En beige tröja med uggla på framsidan, ett svart nitskärp och en beige hellång kjol

Venedig 131
En beige skinnjacka

DesigualEn ”portmonnä” för kommande resor från Desigual – att ha pengar, pass, bljetter, iPhone, med mera i 😀

Ja, resan var väldigt trevlig! 😉 Jag har varit i Venedig tidigare, men aldrig bott i Venedig. Detta kan absolut rekommenderas! Hotellet vi bodde på heter Hotel Belle Epoque och ligger väldigt nära både tågstationen och busstorget. Så, om man inte hittar i Venedig är detta hotell väldigt enkelt att ta sig till… och enkelt att hitta.

Venedig 030

Med mig hem hade jag naturligtvis en liten present till min käre M… i form av en italiensk skjorta. Jag har tyvärr inget foto på den, men jag lovar… den var fin! 😉

Samtidigt som han fick min present, så fick jag två av honom (trots att han bara varit hemma medan jag var iväg). Detta var vad jag fick av honom:

Ms present
Andra säsongen av Game of Thrones och en ny äggdelare (eftersom min gamla behövde bytas ut) 😀

Kommentera

