Uppdateringar

Publicerat: april 29, 2013 i Uncategorized

Efter ett par veckor med massor att göra på jobbet (faktiskt lite väl stressigt) känns det nu som att jag kan pusta ut lite. Inte för att jag är sysslolös precis… men, jag hinner i alla fall med det jag ska göra under dagarna!

Vad har jag då hittat på sedan jag skrev sist (förutom arbetat)?

Jo, förra helgen hade jag några tjejkompisar hos mig på söndag eftermiddag för traditionsenlig klädbytardag. Jag bjöd på kaffe och hemmabakade scones, och sedan gick vi genom högen av kläder som hamnat på mitt soffbord. Jag tror att alla fick något (eller några) plagg med sig hem… men, där blev en del ”över” också. 🙂 Tyvärr tänkte jag inte på att fotografera under vår eftermiddag… så jag kan tyvärr inte visa hur det såg ut! 😦

Kvällen innan, på lördagkvällen (när jag var i Lund hos min käre M), fick jag två presenter av M när han varit och handlat. Visst känns det som att han känner mig ganska så bra va!?! 😀

AAAAAA

Denna helgen (som precis är avslutad) hade jag besök av en av mina äldsta kompisar i lördags! Ja, inte äldst åldersmässigt då, utan den som jag känt längst! 😉 C hade med sig sin nästan 8 månader gamla son V också… och vilket charmtroll han är. Så go och glad hela tiden! Det var ett mycket trevligt besök! Hoppas att vi kan göra om detta snart igen!

Sedan åkte jag ner till Lund… och till min käre M. Han och hans kompis M hade varit i Tyskland under dagen… och inhandlat lite starkvaror inför sommaren. Jag hade skickat med en kort inköpslista på varor som jag önskade mig… och här kan ni se vad det blev:

20130429-121801.jpg
1 flak cider med mojitosmak, 1 flak cider med grapefruktsmak och en bag-in-box med torrt vitt vin

Detta ska jag överleva kommande sommar på va!?! 😉 Nu hoppas jag ju bara på en riktigt varm och solig sommar, så att jag kan sitta på stranden med mina vänner och pimpla mojitos. 😉

Dessutom fick jag en present av honom också!

20130429-122709.jpg
Champagne är ju aldrig fel! 😉

På kvällen, i lördags, var vi sedan hos min käre M:s kompis M och åt grillat vildsvin. Mycket gott! Alltid lika trevligt! 😉 Och… i söndags var vi och hälsade på min M:s föräldrar. Vi satt ute i trädgården, i det mycket fina vädret, och solade hela eftermiddagen. Innan vi körde tillbaka till Lund grillade vi även korv och kalasade på dem! 🙂

När vi sedan kom ”hem” upptäckte jag att jag blivit lite röd… både i ansiktet och på ”bröstet”. Inte bränd… men allt lite ”färggrann”. Hi hi hi.

Kommentera

