Shoppinghelg de luxe

Publicerat: april 9, 2013 i Egna inköp

I fredags skrev jag att jag tyvärr inte hade någonting inbokat till den kommande helgen… men, det blev en ganska så innehållsrik och trevlig helg ändå! 😉

I lördags tog jag och min käre M bilen och körde till Österlen. Vi startade med lunch på Café Kagan i Simrishamn…

20130409-135818.jpg

… och gick sedan en runda i det fina vädret. Därefter körde vi mot Kivik… men, svängde inom Rörum på vägen dit och besökte Gunilla Manns ateljé. Vi gick runt och tittade där en stund… och jag blev förtjust i två tavlor (litografier); en på Helsingborg och en på Lund.

Det hela slutade med att jag köpte Helsingborgstavlan… och nöjde mig med en plansch på Lund. Gunilla Mann var på plats… så, dessutom fick jag en liten hälsning från henne på baksidan av tavlan. Skoj! 😀

20130409-140236.jpg

Vi körde sedan inom musteriet (där vi handlade lite marmelad och sylt, med mera) och även inom Kivik en kort runda. Därefter avslutade vi dagen med middag hos M:s föräldrar.

På söndagen var vi en runda på IKEA, och där köpte jag bland annat en spegel och en byrå för skor som jag ska ha i hallen.

SpegelHemnes

Kommentera

