Påskhelgen

Publicerat: april 4, 2013 i Uncategorized

Det är ju redan torsdag idag… och snart en hel vecka sedan påskhelgen började… men ibland har man helt enkelt inte tid att uppdatera så ofta som man vill. Men, nu kommer den… uppdateringen om vad jag hittade på under de dagar jag var ledig! 😉

På fredagen tog jag det väldigt lugnt. Jag blev förkyld i torsdags och därför ”kurerade” jag mig lite grand under fredagen… så att jag sedan skulle orka med allt inplanerat. Dock tog jag tåget ner till Lund, och till min käre M, på fredagkvällen. Vi gjorde dock inte så mycket då heller… utan gjorde nog samma som de flesta andra gjorde; tittade på första avsnittet av Let’s Dance. 😉 Jag fick en liten påskpresent av M… i form av ett Lasse Åberg-påskägg (innehållande chokladägg).

20130404-143308.jpg

På lördagen fick vi först besök av en av M:s bästa vänner (E) och hans son (H). De stannade bara någon timme, men det var trevligt att träffa dem. Det var ett tag sedan sist. Därefter körde vi till Malmö för att besöka mina vänner S och P och deras dotter E. De hade bjudit en massa människor på tårtkalas… och det var jättetrevligt. Sista anhalten på dagen var påskmiddag hos M:s föräldrar. De bjöd på förrätt, huvudrätt, efterrätt samt kaffe med tårta. Mycket gott alltihopa. Där fick vi också varsin present av hans föräldrar… innehållande lite allt möjligt. 😀

20130404-143848.jpg

På söndagen körde vi sedan och hälsade på mina föräldrar och min brors son V, som var på besök hos farmor och farfar. Vi hade sååååå trevligt! Det är så kul att träffa den lille parveln (OCH mamma och pappa förstås). 😉 Vi busade, pratade och åt både lunch och middag samt fikade. På eftermiddagen gick vi en runda på isen (på sjön) och V åkte släde… bland annat på sitt eget lilla sätt. 😀

20130404-144256.jpg
V är bara FÖR rolig! 😀

Efter att vi ätit middag körde jag och M tillbaka till Lund… men sedan blev resten av kvällen inte riktigt vad vi tänkt oss. M blev nämligen dålig. 😦 Vinterkräksjukan!?! Inget vidare! Stackars honom! Jag stannade dock kvar i Lund till måndag morgon… men, då åkte jag hem. Var hemma lite efter 10 på måndag förmiddag… och tog det därefter ganska så lugnt resten av dagen. Pysslade med lite småsaker här och där. Gick annars mest runt och höll tummarna att jag inte skulle bli dålig… vilket jag, som tur var, inte blev! 😀

Kommentera

