Helg vecka 10

Publicerat: mars 11, 2013 i Egna inköp, Musik, Snygga skor och stövlar, Uncategorized

Då var det måndag igen… och återigen dags att uppdatera bloggen efter helgen.

I fredags gjorde vi mest ingenting… jag och min käre M. I lördags körde vi dock ut till Skrylle och gick en liten runda (i det relativt kalla vädret) efter att det blivit ändringar i våra tidigare planer.

På lördagkvällen tog jag sedan tåget till Helsingborg… för att träffa mina vänner på O’Learys för en av våra traditioner. Vi brukar samlas där när det är final i Melodifestivalen… för att äta, dricka, prata och ”spela” på vem som ska vinna. Förra året vann jag ju (då jag satte alla i rätt ordning; ettan, tvåan och trean)… men i år var jag inte alls säker på vem som skulle ta hem det.

Ralf

Jag och min kompis M var på plats lite innan de andra, så vi hann dricka lite vin och prata av oss en stund innan de andra anlände. Vi beställde därefter in lite mat… och jag och M delade först på en O’Learys super snack… och sedan åt jag en combo-tallrik med tre olika sorters ribs (såååå gott). 🙂

PubkorgMozzarellasticks, cheddar zappers, nachos, salsa och guacamole (med mera)

Kött
Tre sorters ribs (classic BBQ, hot’n smokey och honey’n herbs)

alla
Allihopa (utom fotografen)

Jag lånade fotot ovan från min kompis M (ytterligare en som har namn som börjar på M) som tog fotot på oss och sedan la det på Facebook. Kvällen var lika trevlig som vanligt… och vi satsade vars 20 kronor på samma sätt som vi gjorde förra året. Jag lyckades dock INTE i år eftersom jag satsade mina 20 kronor på:

1. Yohio
2. Anton Ewald
3. Ralf Gyllenhammar

Jag hade alltså inte ens årets vinnare med bland mina gissningar. 😦 Men, lika glad för det är jag… för man får väl vara lite glad över att en kille från Hässleholm vann även om jag egentligen höll på någon annan!?! 😉

Sedan åkte jag tillbaka till Lund… och igår (söndag) tog vi oss ner till Emporia i Malmö… trots det dåliga vädret (det var ju i stort sett snöstorm ute).

Emporia

 

M
Min käre M kollar utsikten

Det var väl egentligen inte meningen att jag skulle handla något igår , men när jag ändå var bland en massa affärer kunde jag ju lika gärna köpa den tredje boken i serien om Mr Grey. Som ni säkert vet så har jag ju gillat de andra två böckerna… men nu, helt plötsligt, var jag inte riktigt lika intresserad av att köpa den tredje boken som jag varit tidigare. Antagligen beror det på att det är så många av mina vänner som inte gillat böckerna… och min hjärna har nog fått för sig att det är något fel på mig som tycker att de är bra. Men, trots detta så köpte jag alltså även den sista… så det så!! 😉

50

Dessutom var jag ju tvungen (eller?) att handla ett par nya skor!! Jag hittade ett par låga kängor som sitter som en smäck… så förhoppningsvis ska ju inte detta par göra mina diabetesfötter värre än vad de behöver bli i alla fall. 😉

Skor

Ha en bra vecka allihopa!! 

Kommentera

