Vad gjorde jag…

Publicerat: mars 6, 2013 i Egna inköp, Uncategorized

förra helgen då då!?! 😀

I fredags åkte jag med tåget ner till Malmö för att träffa en av mina vänner på en kort AW på Café le fil du Rasoir. Jag var lite tidig, så jag sprang in i en affär i närheten och köpte en present till en kommande baby shower medan jag väntade. Men, sedan var det dags för varsit glas champagne. 😉

Champagneochorganismer

Jag och min kompis M hade dock extra sällskap när vi skulle dricka vår champagne. 😉 Det gula mjukisdjuret (som jag köpte till mig själv) är en Helicobacter pylori-bakterie och det rosa/lila mjukisdjuret (som jag köpte till baby showern) är ett Epstein-Barr-virus. Såååååå söta! Jag är lite extra förtjust i alla mikroorganismer… så de här passade ju åtminstone MIG alldeles förträffligt. 😉

M stannade dock inte så länge, men som tur var var en av mina andra vänner (S) ute med sina kollegor… och hade hamnat på samma ställe som oss. Så, innan jag åkte tillbaka till Lund (till min käre M) satt jag och pratade lite med henne också. Kul!

I lördags hände det verkligen inte mycket under dagen, men framåt kvällen begav jag och min käre M oss av mot ”grisfest”. Hans kompis M (heter ALLA något som börjar på M?) jagar ganska så mycket, och han hade nu bestämt sig för att bjuda en hel drös av sin familj, vänner och bekanta på helstekt vildsvin. Det var JÄTTEGOTT!

Mat
Vildsvin med massor av tillbehör

Lampa
Festlig girlang i taket (jag undrar om M inte har dolda intressen)

MochM
M&M (min käre M och jägar-M)

Vi åt, drack och pratade hela kvällen och åkte inte hem förrän mitt i natten. Tack så mycket för en jättetrevlig ”grisfest” M. 😀

I söndags var jag sedan på ovan nämnda baby shower med några av mina närmsta vänner. Denna gången var det H som var den som fick stå för kaffet… medan vi andra stod för presenter och Banoffitårta (C hade bakat).

Babyshower      BS
Min kompis A:s blöjtårta var ju bara såååå cool! 😉

H hade säkerligen gissat att det var söndagen som var den dagen då vi skulle dyka upp… eftersom förra helgen var sista helgen innan beräknad nedkomst. Det var alltså inte så mycket dagar kvar att välja mellan. 😉 Hur som helst, det var jättetrevligt att träffa alla… och nu väntar vi bara på att H:s och J:s dotter och T:s lillasyster ska titta fram! 

Kommentera

