Invigning av Helsingborg Arena med mera

Publicerat: december 4, 2012 i Musik

Nu är dagens arbete avklarat… och jag känner mig ganska så trött i huvudet efter att ha pratat konstant i fem timmar. Tur att jag tycker om att prata i alla fall! 😉

I fredags var jag och min kompis M på invigningen av den nya arenan i Helsingborg. Innan vi gick dit gick vi till Marias Tapasbar och åt… TAPAS :)… och drack sangria. Jättegott!

    Sangria       Tapas

Sedan bar det alltså av mot Helsingborg Arena.

    Biljett

På arenan såg och lyssnade vi på en massa artister. De som var där var bland annat: Tina Nordström, Peter Settman, Eric Saade, Sarah Dawn Finer, Anette Olzon, Sanne Salomonsen, Maja och The Sounds, Veronica Maggio… samt några till.

    1    16

   2  3  4

   7  6  8

    15    9

                         18

   14    17

Jag och M tyckte att Nettan (gjorde nog J också), Veronica Maggio, The Sounds, Sanne Salomonsen och dessa… Burnt Out Punks… var bäst:

   11    12

    13

När jag kom hem (det blev rättså så sent) vad jag ganska så trött… men glad. Det var en trevlig kväll! Tack N för fribiljetten!

                                                      Jag

I söndags var det sedan 1:a advent och julskyltning på stan.

    1a advent

Jag och min kompis M tog oss ut en runda… och tittade runt i affärer (jag köpte bland annat en liten tomte till min käre M), lyssnade på luciatåget, som sjöng såååå vackert så, vid Kärnan (som blivit utsmyckad med en STOR tomteluva) och drack glögg. Men… FY vad KALLT det var! Mina fingrar var helt röda… och gjorde jätteont… när jag kom hem igen.

   19    20

Jag köpte även en ljusstake när vi var på stan, och den var jag ju tvungen att ställa upp i köksfönstret direkt efter att jag kommit hem… bara för att få ännu mer julkänsla!! 🙂

   21     KOner + min tomte

Sedan dess har jag satt upp ytterligare lite julsaker… både hemma och på jobbet… och jag tror nog att jag börjar få lite julkänsla faktiskt (speciellt när man tittar ut och ser all snö också). 🙂

Kram på er!

Kommentera

