Slut på helgen…!

Publicerat: maj 2, 2012 i Uncategorized

Ja, då är man tillbaka på jobbet igen då… efter en lång och trevlig helg!!! Och… vilket härligt väder det har varit! Snacka om att man får vårkänslor när det är så soligt och varmt som det varit i helgen. 🙂

Vad har jag då hittat på? Lördagen startade jag med en lugn och skön frukost ihop med Sydsvenskan. Synd bara att det inte var söndagstidningen. Då hade jag kunnat börjat dagen med att leta efter en ny lägenhet. 😉

                                          

Efter det tog jag en runda till Polishuset. Där beställde jag ett nytt pass, eftersom mitt gamla går ut om ett par månader. När detta var klart tog jag tåget till Helsingborg, där jag tillbringade dagen med två av mina bästa vänner. Vi pratade, promenerade, fikade och shoppade lite. På kvällen var vi sedan på Tivoli och tittade på Cloudscape (som agerade förband) och det tyska bandet Freedom Call.

          
                         Mike i Cloudscape                                                        Sångaren i Freedom Call

Efter konserten chillade jag och mina vänner i Metalbaren. 🙂

         

Söndagen startade vi sedan med brunch på Grand… och det var verkligen supergott! Kan absolut rekommenderas! Där fanns ALLT man bara kunde önska sig! 🙂

                                        

Först åt vi lite av både den varma maten och den kalla maten… och jag måste bara säga att revbenen var underbart goda! Därefter blev det efterrättsbuffé. 🙂

Några timmar senare körde vi till en kompis som anordnade en eftermiddag med grillning. Detta på grund av att två av våra gemensamma vänner var på besök från Frankrike. Det var verkligen jättekul att se dem… för det var många år sedan sist!!!

         

                                          Mmmmmm…

Framåt söndag kväll tog jag sedan tåget hem till hålan igen (länge sedan jag var där sist)… men, återvände till Helsingborg igen… redan på måndag förmiddag. Då var det dags för picnic på Gröningen. 🙂

   

         

Så många fina mammor och så många söta barn! Dessutom fanns där jättegoda tunnbrödsrullar och kaffe till alla! 🙂

Kommentera

