Att leva i NUET!?

Publicerat: februari 10, 2012 i Uncategorized

Jag har fått berättat för mig att jag nog skulle må bra av att försöka leva lite mer i nuet… och varken leva så mycket i det som en gång varit eller så mycket i det som komma skall. Jag har nog alltid LÄNGTAT mycket!!! Längtat till helgen – för att få vara ledig… längtat till sommaren – efter sol och värme, och för att få vara ledig ;)… längtat tills nästa gång jag fått träffa HONOM igen – bara för att jag inte tycker om att vara ensam… och så vidare.

Jag har fått rekommenderat för mig att jag ska läsa boken The Power of Now av Eckhart Tolle… vilket jag faktiskt också har börjat med. Och… jag får nog hålla nog med personen som sa detta till mig… det kan nog hjälpa mig! 🙂

                    

För att dela med mig lite av mitt nyvunna intresse, så kommer jag att publicera ett citat från någon av Echhart Tolles böcker här på bloggen varje vecka framöver. Hoppas att dessa visdomsord även kan ge dig något!

Kommentera

