Klädbytareftermiddag…

Publicerat: november 22, 2011 i Kläder, Uncategorized

I söndags hade jag, som sagt, klädbytareftermiddag hos mig och besök av 10 st tjejkompisar (plus en 2-åring som nog hade roligast av alla när hon fick gå runt i högklackade skor). Massor av kläder, skor och accessoarer slängdes upp på borden… och sedan var det ”huggsexa” som gällde. Jag hittade en hel del fina kläder och väskor som jag behöll. Jag har fotograferat dem… men… jag har tyvärr inte kameran här… så, de bilderna får ni vänta på i någon dag till. 😉

För övrigt så åt vi lite scones och kladdkaksmuffins… och drack te och kaffe till det. Ni vill kanske ha receptet? Här kommer det i alla fall…! Dessa ingredienser räcker till 8 stora muffins eller 10 – 12 små.

2 ägg
2,5 dl socker
2 dl mjöl
4 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 krm salt
100 g smör eller margarin

Vispa ägg och socker poröst.
Blanda i (vispa försiktigt) resten av ingredienserna (blir en trög smet).
Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i 10 – 12 minuter (inte längre).

MUMS! 😀

Kommentera

