Födelsedagsfirande i Göteborg

Publicerat: augusti 15, 2011 i Uncategorized

I fredags åkte jag upp till Göteborg för att fira min födelsedag ihop med en vän. Firade gjorde vi dessutom i dubbel bemärkelse, eftersom han fyller år samma dag som jag. Kvällen tillbringade vi på underbara Sjömagasinet…

 … där vi blev firade med svensk flagga ->

Vi började firandet med varsit glas roséchampagne, och därefter år vi en 4-rätters middag bestående av hummersallad till förrätt… följt av kungsflundra och räkor. Huvudrätt var västerhavstorsk Rossini… och till efterrätt åt vi crème brulée med grappamarinerade jordgubbar och fläderblomssorbet. Naturligtvis glömde jag att fotografera det mesta vi åt, men förrätt och efterrätt kommer här:

                     

OJ vad mätta vi var när vi kvällen gick mot sitt slut… men… OJ vad gott det var. Vilken härlig kväll! Tack så jättemycket! 😀

Även lördagkvällen tillbringades på restaurang… och då gick vi till restaurang That’s Amore på Linnéplatsen. Till förrätt delade vi på en antipastotallrik… och drack vitt Rocca di Montemassi-vin till det. Som huvudrätt åt jag gnocchi al ragù (vännen åt risotto alla marinara)… och till efterrätt blev det italiensk glass för mig och tartufo nero al liquore för vännen min (se nedan).

         

När jag sedan skulle åka hem igen var jag tvungen att förgylla restiden med något… så, jag köpte en tidning.

                                          

Det blev en mycket lyckad helg… och det kändes därför inte heller så hemskt att fylla 40 år. 😀 Tack för sällskapet!!!

Kommentera

