Lördag i Köpenhamn

Publicerat: juli 10, 2011 i Egna inköp, Kläder, Resor

Igår åkte jag och en av mina vänner till Köpenhamn för att shoppa lite… men, istället för att ta den vanliga turen längs Ströget så gick vi mot Vesterbro… längs gamla välkända Istedgade. Ett av de första ställena vi stannade på var African Beauty… där jag köpte mig en lösfläta. Den kan kanske vara bra att ha i framtiden…! 😉

                                          

Längs Istedgade var vi sedan inne i en massa olika second hand- och vintageaffärer. I en affär hittade jag dessa gamla silverfärgade skor… som tyvärr var ett nummer för stora. Så, det blev inte något inköp där inte!

                                                 

Vi åt därefter lunch på en uteservering (det var ju både soligt och varmt)… och sedan bar det av tillbaka mot tågstationen längs Vesterbrogade. Där var vi inne i en second hand-butik som hette något så fiffigt som Genbrug. 😉 Min kompis hittade en blå blus som hon blev förälskad i… men, tyvärr passade den henne inte. Själv köpte jag en jumpsuit från 70-talet för 50 kr. Najs!

                        

Dagens inköp… att användas på en 70-talsfest… eller när man känner för att ”spöka ut sig” lite…!?! 😉

                                                 

Kommentera

